wtorek, 14 czerwca 2022

Recenzja: Patrycja Strzałkowska "Zobowiązana"

 „Zobowiązana” jest to nowość Patrycji Strzałkowskiej.

„Pobyt w olbrzymiej luksusowej willi  może na pierwszy rzut oka wydać się spełnieniem marzeń, chyba że jest się uwięzionym w jednym z jej pokoi i to z córką prezydenta. Przekonała się o tym Agata Sonik. Kiedy okazuje się, że za sprawą ich porwania stoi partner Ewy ta wpada w furię. Tę sytuację wykorzystuje Agata i ucieka.  Teraz dziewczyna musi zmierzyć się z przeszłością i nierozwiązaną sprawą zabójstwa swojej siostry, która zmieniła jej życie. Od tej chwili pętla na jej szyi coraz bardziej się zaciska. Z jednej strony czyha na nią niebezpieczeństwo, a z drugiej czuje się zobowiązana do tego, by pomóc Ewie, którą zostawiła na pewną śmierć. Ale komu ma zaufać, czy profilerka Iwona Kwiecień, komisarz Wójcik i Burza pomogą jej? Czy uda jej się ocalić córkę prezydenta? I kim tak naprawdę jest Agatka.”

 Muszę przyznać, że autorka ma na swoim koncie trochę książek, ale nie miałam wcześniej okazji po nie sięgnąć.

Pierwszy raz czytałam książkę w gatunku thrilleru erotycznego i muszę przyznać, że jest to całkiem fajna dla mnie nowość. Pióro autorki jest lekkie, ponieważ książkę udało mi się przeczytać całkiem szybko. Jak dla mnie opisy były trochę zbyt długie ale faktycznie, żeby książka miała sens musiały się pojawić.

Bohaterzy wykreowani są w ciekawy sposób, jednak fabuła oraz całość nie do końca mnie kupiły. Raczej nie czytam thirillerów, może dlatego nie zżyłam się tak bardzo z postaciami jak i ogólnie z powieścią. W mojej ocenie fabuła była pogmatwana,  ale może to jest tylko moje odczucie bo jak wspominałam, nie czytam za dużo tego typu książek. Zastanawiałam się również, czy to nie jest kontynuacja serii, ale nie znalazłam jednoznacznej odpowiedzi. Może dlatego od samego początku nie poczułam tej więzi między mną a słowami.

Czy sięgnę po kolejne książki autorki? Pewnie tak, bo nie zamierzam skreślać całkowicie pióra autorki. Patrząc z ciekawości na inne pozycje, okazuje się że mam w swojej biblioteczce jedną antologią, w której występuje opowiadanie Patrycji.

Bardzo dziękuję autorce za autograf! Zrobiło mi się niesamowicie miło, szczególnie że zbieram książki z podpisami. Jakby ktoś chciał mieć taki sam egzemplarz, to na stronie Empik jest możliwość kupna i to w naprawdę fajnej cenie!

Dziękuję wydawnictwu Purple Book za egzemplarz do recenzji.

 

 

Joanna Postój 


Książka otrzymana w ramach współpracy z wydawnictwem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz