czwartek, 26 maja 2022

Recenzja: S.J. Scott i Barrie Davenport "Mindfulness w związku"

"Mindfulness w związku" zainteresowało mnie samym tytułem oraz tym, że jest to książka o samorozwoju. Ostatnio właśnie po książki w tej tematyce staram się sięgać.

Wcześniej nie miałam okazji czytać o związkach więc można powiedzieć, że to jest właśnie mój pierwszy raz. Czy udany? Myślę, że tak.

Na początku dostajemy dawkę teorii w postaci wprowadzenia, przyczyn rozpadu związku, korzyści jakie występują przy utworzeniu uważnego związku i następnie sedno - czyli jak uważnie budować nawyki w związku.

Przez kolejne strony poznajemy po kolei przedstawione przez autorów nawyki. Ich wyjaśnienia, pozytywne i negatywne aspekty ich działania w związku. Skupiają się również na tym, aby zaproponować nam, czytelnikom różne pomocne techniki oraz pomysły jak budować nowy nawyk albo się go pozbyć. Ciekawa stała się dla mnie metoda/technika gumki recepturki, która pomaga oduczyć się tych złych nawyków.

Czytając miałam wrażenie, że ta książka jest bardziej dla par pragnących razem coś zmienić w związku. Autorzy podają różne techniki, pomysły jak np. cotygodniowe spotkania podsumowujące relacje oraz kształtowanie nawyków. Ciężko jest to zrobić w pojedynkę, chociaż dostajemy również na to rozwiazanie. Jednak uważam, że najbardziej efektywne działanie będzie mieć ta książka w przypadku, gdy obie strony chcą pracować nad związkiem.

Dowiedziałam się naprawdę wiele ciekawych rzeczy i postaram się je wprowadzić w swój związek. Autorzy uświadomili mi, że jest dużo rzeczy, na które nie zwraca się uwagi a są istotne dla budowania szczęśliwego związku. Uważam, że warto przeczytać książkę chociaż dla samego siebie aby wnieść nawet drobne zmiany, które mogą okazać się ważniejsze niż nam się wydaje.

Wydawnictwu Editio dziękuję za egzemplarz do recenzji.

Joanna Postój  

Książka otrzymana w ramach współpracy z wydawnictwem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz