środa, 27 kwietnia 2022

Recenzja: Zoraida Córdova "Podpalaczka"

"Podpalaczka" napisana przez Zoraide Córdova. Książkę tę patrzyłam dzięki współpracy z wydawnictwem IUVI.

"Nazywam się Renata Convida. Przeżyłam setki ukradzionych żywotów… Teraz nadszedł czas, żebym przeżyła własne życie."

Jest to książka młodzieżowa w każdym tego słowa znaczeniu. Walka dobra ze złem, miłość oraz próba zrozumienia samego siebie. Jeszcze kilka lat temu uwielbiałam takie książki teraz niestety robię się na to za stara. Nie zrozumcie mnie źle zawsze będę miała sentyment do tego typu powieści, lubię poczuć się jak dziecko, którego problemy rozwiązują się po skończonej lekturze. To była moja ucieczka i w pewnym sensie nadal jest, jednak teraz nie jest tak łatwo odciągnąć mnie od otaczającego świata, potrzebuje czegoś co wypełni moje myśli bez reszty. Obecnie bardziej ciągnie mnie w stronę klasyki Jane Austen, Mary Shelley czy Charles Dickens. Jednak YA ma swój urok. Od tego zaczęła się moja przygoda z książkami i zawsze będzie częścią mojego świata, mojej duszy.

Główna bohaterka Renata trochę mnie irytowała, jak to zwykle bywa w moim przypadku w takich książkach. Z jednej strony próbuje pokazać jaka jest silna, z drugiej użala się nad sobą jaka to ona jest nieszczęśliwa, bo wszyscy jej dokuczają. Zawsze w historii fascynowały mnie silne kobiety, takie które nie czekają aż ktoś je uratuje, bo wiedzą, że same sobie poradzą. Gdy więc czytam o kobietach, które są niepewne siebie, nie wierzą, że potrafią dokonać rzeczy niemożliwych zaczynam się denerwować. Zdaje sobie sprawę, że takie bohaterki przeważnie przeżywają przemianę, niemniej jednak na początku mam z nimi problem. Tak było i w tym przypadku.

Wracając jednak do Renaty, jest niezwykle utalentowana, potrafi zabierać wspomnienia, a gdy posunie się za daleko z człowieka zostaje tylko skorupa. Jest więc niesamowitą bronią, boi się jednak swoich mocy, pewnie dlatego sobie z nimi nie radzi tak jak inni od niej tego oczekują. Przez swoją nieuwagę zabiera swojemu ukochanemu pozornie nieistotne wspomnienie, które może kosztować go życie. Co więcej jej lekkomyślność może doprowadzić do zguby także jej lud. Czy Renata pokona swój lęk? Czy uda jej się przezwyciężyć własne słabości? Czy wydobędzie z zakamarków własnego umysłu, wspomnienia, które tak długo ukrywała nawet przed sobą? Jeśli chcecie się tego dowiedzieć, musicie sięgnąć po lekturę.


"Nie jesteś dzieckiem. Jesteś zemstą w mroku"


Patrycja Śmiechowska


Książka otrzymana w ramach współpracy z wydawnictwem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz