wtorek, 22 marca 2022

Recenzja: Julia Quinn "Propozycja dżentelmena"

Już niedługo startuje drugi sezon na temat rodziny Bridgertonów. Natomiast ja jestem świeżo po lekturze tomu trzeciego. Ubolewam nad tym, że serial dostępny jest tylko na platformie Netflix. Może z czasem będzie szerzej dostępny w każdym razie mam taką nadzieję.

Jeśli w poprzednim tomie wydawał się wam, że czego brakuje to tym razem się nie zawiedziecie. Chociaż historia wydaje się zdawać rodem wyjęta z klasycznej historii o Kopciuszku to czyta się ją z przyjemnością. 

Kolejny z braci wpada w sidła miłości. Chociaż nie zna tajemniczej damy, która skradła jego serce to jest pewien, że chce ją poślubić. Jednak z wybiciem północy i zarazem czasu na zdjęcie masek dziewczyna znika. Mimo wielu prób odnalezienia jej przez Benedicta postać dziewczyny pozostaje tajemnicą. Jednak czym byłby romans bez zwrotów akcji. Po latach ponownie ich drogi krzyżują się. Jednak w całkowicie innych okolicznościach. Czy młody Bridgerton rozpozna w służącej damę swojego serca? Czy będzie w stanie poślubić pokojówkę ?

Jak poprzedni tom wydawał mi się dość niedopracowany mimo ciekawego pomysłu to tym razem dostaliśmy gorący romans gdzie czytelnik nie do końca wie co będzie się dziać w kolejnym rozdziale. Przyjemny dreszczyk towarzyszący mi podczas lektury napędzał moją ciekawość i dosłownie w jeden dzień ją pochłonęłam.

Oczywiście nie zabraknie tutaj intryg jak przezabawnych dialogów między rodzeństwem. Mimo ich częstych sprzeczek i tak jeden za drugim skoczyłby w ogień. 

Tym razem autorka przybliża nam inny rodzaj relacji a mianowicie pokazuje z czym musiały się liczyć dzieci z nieprawego łoża. Mimo, że były po części dziećmi szlachetnie urodzonych to mimo to nie mogły liczyć na to by pokazywać się na salonach. Przykre ale w tamtych czasach było to na porządku dziennym. Tutaj sytuacja wygląda zgoła inaczej, ponieważ biologiczny ojciec Sophie postanawia przygarnąć ją pod dach i dać schronienie oraz odpowiednią edukację do czasu pojawienia się macochy.

Jest to przeurocza opowieść, które póki co najbardziej przypadła mi do gustu z cyklu o rodzinie Bridgertonów. Pokazuje przepaść dużą społeczną jaka panowała w tamtych czasach. Jak duży wpływ miało pochodzenie i na co mogły sobie pozwolić kobiety a na co mężczyźni. 


Książka otrzymana w ramach współpracy z wydawnictwem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz