środa, 22 grudnia 2021

Recenzja: Praca zbiorowa "Zakochane święta"

„Zakochane święta” jest to niezwykle klimatyczna antologia. Każde opowiadanie jest inne i naprawdę w różnym temacie. Na początku miałam problem z przedstawieniem się na krótkie historie.

Karolina Zielińska „Cud” - opowiadanie romantyczne, pokazujące jak magia świąt może wpłynąć na człowieka. Los dwójki ludzi, których splata ze sobą życie w ten magiczny czas. Autorka pokazuje, że jednak w święta dzieje się dosłownie CUD!

Aleksandra Możejko „Asystentka na święta” - wyjątkowo długie opowiadanie. Autorka idealnie przedstawiła historie miłosna miedzy dwojgiem ludzi. Pokazuje również, że klimat świąt też podświadomie wpływa na nasze emocje. Czuję jednak niedosyt i chętnie przeczytałabym kontynuację tej historii!

Monika Sawicka „Świąteczny cud” - Autorka porusza temat, który może towarzyszyć nam na codzień. Pokazuje, jak świąteczny klimat może wpłynąć Jeszcze bardziej na pozytywne wieści. Zdecydowanie czuje niedosyt bo historia została przedstawiona dosłownie na paru stronach.

Agnieszka Kowalska-Bojar „Najgorsze jeszcze przed nami” - musze przyznać ze autorka miała naprawdę świetny pomysł. Historia nie za krótka nie za długa ale chętnie przeczytałabym jej kontynuacje. Pokazuje, że nawet najgorszy drań z chęcią zemsty potrafi pokazać w sobie chociaż trochę uczuć i ludzkiego zachowania.

Ewa Maciejczuk “Świąteczny galimatias” - historia napisana przez autorkę, utwierdza mnie w przekonaniu ze w najgorszych chwilach jest przy nas rodzina. Podobały mi się relacje, łączącą obie siostry. Przedstawiła również matkę po części jako tą złą ale świąteczny czas zmienia ją na kochającą i martwiącą się o dzieci rodzicielkę. Towarzyszy nam również bardzo ciekawy wątek miłosny.

Aleksandra Mroczkowska „Nie zapomniałem” - krótka ale intensywna historia o miłości. Bardzo mi się podobała ale jednak czuję niedosyt. Podoba mi się wątek nawiązujący do przysłowia „Stara miłość nie rdzewieje”.

Dakota Arizona „Szkolna opowieść wigilijna” - to opowiadanie bardzo przypadło mi do gustu. Jakoś w ostatnim czasie lubię czytać romanse, gdzie akcja dzieje się wśród nastolatków. I właśnie ta historia, do tego nawiązuje. Styl autorki bardzo przypadł mi do gustu. Jednak czuje niedosyt. Fajnie jakby autorka kontynuowała w postaci książki bo widzę że opowiadanie na to zasługuje.

K.Hellishdeer „Viscum” - jak dla mnie autorka przedstawiła wyjątkowo ciekawą a jednocześnie zabawną historię. Nie zabrakło życiowego wątku miłosnego, który przedstawiła w sposób całkowicie naturalny. Na końcu tak naprawdę też pokazuje, dlaczego wybrała dokładnie taki tytuł historii i co właściwie oznacza.

Justyna Nowak-Wysocka „Merry Christmas Mr.Blood” - bardzo ciekawa, skupiająca się głównie na pomaganiu innym historia. Podobało mi się, że autorka przedstawiła głównego bohatera nie tylko od strony drania ale również pokazuje tą dobrą. Znajdziemy w niej również wątek miłosny tak jak do tej pory w każdej historii. Jednak musze przyznać, że autorka miała genialny pomysł na tak krótką fabułę!

P.K. Farion „(Nie)zapomniane święta” - To opowiadanie wprawiło mnie w lekkie zakłopotanie. Autorka miała ciekawy pomysł i nie ukrywam, przydałaby się kontynuacja. Mogłaby wyjaśnić pytania rodzące się w mojej głowie. Pióro autorki bardzo lubię ale jak dla mnie zakończenia tej historii nie do końca kupiłam.

A.M. Fluffy „Święta z fanem” - mam wrażenie ze to najpiękniejsza historia z całej antologii. Pokazuje, że miłość przychodzi w najmniej spodziewanych momentach i nie zależnie od wieku.

Uważam że naprawdę warto kupić i poświęcić czas na przeczytanie tych historii. Każda z nich jest inna. Każda z nich niesie za sobą inny morał. Każda z autorek ma inne spojrzenie na świąteczny czas. A co najważniejsze? Udowadnia nam ze święta to czas cudów! Książka również wspiera fundację RAK’N’ROLL.


Joanna Postój



Książka otrzymana w ramach współpracy barterowej z wydawnictwem Plectrum.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz