czwartek, 16 grudnia 2021

Recenzja: Agnieszka Matury "Turcja. W mojej krainie minaretów, aromatycznej herbaty i mruczących kotów"

"Turcja. W mojej krainie minaretów, aromatycznej herbaty i mruczących kotów" , jest to pięknie napisana książka autorstwa Agnieszka Maury. W środku znajdziemy pełno ilustracji w formie fotografii jak i porządną dawkę wiedzy.

Według mnie, jest to świetny dziennik/przewodnik po Turcji szczególnie dla osób chcących poznać ten kraj jak i same obyczaje.

Podzielony został na sekcje takie jak „Nad brzegiem Bosforu” , „Canakkale i życie w Turcji”, „W stolicy”, „Egejskie opowieści”, „Wakacje w riwierze”, „Jej wysokość Kapadycja” i „Na wschodzie wartym zachodu”.

Jak widać, autorka nie skupia się tylko na jednym miejscu ale na różnych. Podoba mi się również, że przeplata historię z współczesnością. Opowiada też o spotkaniach z różnymi ludźmi, niektóre z nich naprawdę są niesamowite. Tłumaczy także, skąd co pochodzi i dlaczego tak się dzieje.

Jakiś czas temu, czytałam bloga w którym dziewczyna poleca przed podróżą w jakiekolwiek miejsce na świecie przeczytać na ten temat chociaż książkę. Stwierdzam, że jest ona do tego idealna ☺️

Do tej pory nie miałam okazji sięgnąć po książki o krajach. A szkoda, bo naprawdę wiele ciekawostek można się dowiedzieć. Teraz wiem, że nie jest to żmudny i nudny przewodnik a jedynie lekki dziennik podróży. Bardzo szybko mi poszło jego przeczytanie, a to za sprawa przyjemnego stylu autorki. Wiem również, że Pani Agnieszka sama prowadzi bloga o nazwie „Styk kultury” i wiecie co? Chętnie tam zajrzę :)

Nigdy nie ciągnęło mnie, aby pojechać do Turcji jednak teraz zmieniam zdanie!

Jeśli są tu osoby głodne wrażeń, jak i samych kultur, obyczajów Turcji to śmiało polecam aby sięgać po tą książkę!


Joanna Postój


Książka otrzymana w ramach współpracy barterowej z wydawnictwem Pascal.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz