czwartek, 21 października 2021

Recenzja: Weronika Tomala "Il profesorem. Włoska miłość."

"Włoska miłość" jest to niesamowita powieść o dwóch całkiem różnych bohaterach. Każde z nich wiedzie ułożone po swojemu życie, zachowując dobrą maskę na co dzień.

Magda - cicha, inteligentna studentka magisterki. Kocha książki, pracuje w antykwariacie i w życiu tak naprawdę nie ma nikogo. Wydarzenia z przeszłości sprawiły, że jest wyjątkowo ułożoną kobietą która wie, co jest dla niej najlepsze. 

"Analizuje sytuacje. Nieruchomieje. Wzrok mu ciemnieje wpatrzony w jeden punkt. W moje oczy. Próbuję łapać powietrze, ale czuję, że zaczyna brakować mi tchu. Wacha się, jakby toczył wewnętrzną walkę z samym sobą, słuchając szeptu anioła i kusiciela w drugim uchu."

Matteo - wykładowca sztuki włoskiej na Krakowskiej uczelni. Wzdycha do niego większość płci pięknej. Pomimo nie do końca udanego małżeństwa nie dopuszcza do siebie myśli, że mogłby spotykać się z którąkolwiek ze studentek. Jednak wszystko się zmienia podczas organizowanej wycieczki do Włoch…

„Nie ma złych odpowiedzi. Złe bywa niepodjęcie próby” - jeden z cytatów w których Matteo pomaga budować poczucie własnej wartości i odwagę do dyskusji przez studentów. W książce widać jak studenci przełamują swoją niechęć i prowadzą następnie fantastyczne dyskusje, które możemy śledzić i potrafią sprawić niesamowite wrażenie! Dyskusje prowadzone na temat sztuki nie ukrywam, zainteresowały mnie. Zastanawiałam się podczas całej książki, czy autorka sama studiowała ten kierunek. 

Pomimo że jest to moja pierwsza styczność z książkami autorki zdecydowanie się nie zawiodłam. Rozdziały zostały napisane od strony dwóch bohaterów, co może być również ważne dla czytelników. Najbardziej podobało mi się jak Weronika fantastycznie wplotła prolog. Pokazując nam wydarzenia przed nim, przechodząc płynnie do kolejnych sytuacji, które miały miejsce po prologu. 

"A jednak jest coś, czego obawiam się jeszcze bardziej. Wyrzutów sumienia, że nie spróbowałem."

Jest to powieść jednotomowa. Zdecydowanie lekka i szybko się ją czyta. Podobali mi się przede wszystkim bohaterowie i sytuacje, które mogą wydarzyć się człowiekowi na co dzień. Kłamstwa, tajemnice, miłość, pragnienie, spontaniczność - to tylko parę rzeczy, które znajdziemy w środku. 

Polecam książkę tak naprawdę wszystkim. Jeśli szukacie lekkiej historii o dużej dawce emocji - dobrze trafiliście! Tym bardziej, jeśli w tym momencie studiujecie. Może dlatego wczułam się w tą historię tak doszczętnie ❤️


Joanna Postój

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz