poniedziałek, 25 lipca 2022

Recenzja: "Kreta"

Tym razem do recenzji dostałam poradnik podróżniczy, na którym mi niesamowicie zależało! Kreta od paru lat jest jednym z miejsc na ziemi, które chciałabym odwiedzić. Po wycieczce na Kos (również jedna z wysp greckich) czuję niedosyt w zwiedzaniu Grecji. Tą recenzję postanowiłam pisać partiami. Dlaczego? Bo jak skończę całość zapomnę uwzględnić wszystko to ,co jest dla mnie ważne. 


Bardzo lubię poradniki z tej serii Travelbook, ponieważ są małe, wiec zmieszczą się w torebce bądź mniejszym plecaku bez problemu. Jest w nich ogrom ciekawych informacji jak i kolorowych zdjęć.

 

Sam poradnik zawiera w sobie:

  • atrakcje Krety - w tej części znajdziemy skarby starożytnej architektury i cuda natury w postaci zatok, plaż oraz innych ciekawych miejsc które warto zobaczyć. 
  • Informacje praktyczne - skupia się na kwestiach związanych z rozpoczęciem podróży jak i samym dojazdem czy pobytem na miejscu. Krótki informator A-Z też jest dla mnie ciekawym pomysłem. Dowiemy sie takich rzeczy jak, bezpieczeństwo, internet, alkohol, paliwo, obyczaje i wiele innych. 
  • Informacje krajoznawcze- polecam osobom lubiącym obcować z natura. Ja jestem jedna z nich więc zwracam uwagę na tą kwestie w poradnikach. Znajdziemy w nim nie tylko naturę, ale rowniez informacje na temat histori oraz mieszkańców. Nie ominięto również ciekawostek w postaci świąt na Krecie, samej kultury oraz kuchni co myślę, jest  istotną  kwestią dla każdego z nas. 
  • Po grecku w domu - zawiera kilka ciekawych przepisów do wypróbowania w domu. 
  • Chania, Rethymnon i zachodnia Kreta; Heraklion i środkowa Kreta oraz Agios Nikolaos, Irapetea i wschodnia Kreta - ta część skupia się na miejscach, które warto zwiedzić oraz ciekawostki na ich temat. Jest to najbardziej obszerna część i według mnie również ciekawie opisana. Planując podróż w daną część wyspy można dokładniej dowiedzieć się na temat miejsca, które planujemy odwiedzić. Myślę, że jest to bardzo potrzebne! 

Osobiście uważam, że przed podróżą na Kretę warto jest się zaopatrzyć w taki przewodnik. Z czasem żałuję, że parę lat temu nie zdawałam sobie sprawy jakie mogą być pomocne. Teraz wiem, że podróż, którą planuję w tym roku ale do innego kraju opiera się na wcześniejszym zapoznaniu się właśnie z poradników podróżniczych miejsca. Myślę, że gdybym zastosowała ta metodę wybierając się wcześniej na wakacje to zwiedziłabym o wiele więcej! 


Dziękuje wydawnictwu Editio za egzemplarz do recenzji!

 

Joanna Postój






 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz