wtorek, 31 maja 2022

Recenzja: Aldona Skrzypoń -Powroźnik " Diabeł kontra paragraf"

„Diabeł kontra paragraf” jest to świetna nowość autorstwa Aldony Skrzypoń-Powroźnik.

Muszę przyz
nać, że ta z pozoru niewinna książka całkowicie skradła moje serce. Co tu dużo mówić? Mało czytam w tematyce więziennej, prawniczej itp., więc ta miła odmiana całkowicie mnie pochłonęła.

„Gdy prawniczka spotyka mężczyznę, który jest na bakier z prawem...
Nie każda absolwentka prawa ma zaraz po ukończeniu studiów zagwarantowaną pracę w jednej z najlepszych warszawskich kancelarii. Nawet jeżeli była świetną studentką, a jej ojcem jest znany i szanowany prawnik. Dagmara Baranowska dostaje od życia szansę i zamierza ją wykorzystać... ale najpierw chce godnie uczcić swoje szczęście w towarzystwie Izy, najlepszej przyjaciółki. Dziewczyna jeszcze nie wie, że niewinny z pozoru wieczór będzie miał daleko idące konsekwencje i wpłynie na jej życie dużo bardziej, niż mogłaby się spodziewać.
Kim jest Marcel, poznany w klubie nieco tajemniczy i wyjątkowo przystojny nieznajomy? Czy jego spotkanie z młodą prawniczką na pewno było przypadkowe? Czy Dagmara powinna mu zaufać, mimo że wszystkie znaki na niebie i ziemi krzyczą: nie rób tego? I czy ulegając fascynacji mężczyzną, który z całą pewnością nie prowadzi życia praworządnego obywatela, dziewczyna nie naraża na szwank swojej dopiero co rozpoczętej kariery prawniczej? Tego się dowiecie z błyskotliwej, kipiącej namiętnością sensacyjnej powieści Aldony Skrzypoń-Powroźnik.”

Główni bohaterzy byli bardzo dobrze wykreowani. Autorka pisze takim językiem, że czasem miałam wrażenie, że to ja jestem bohaterką. Szczególnie, że całość jest pisana z pierwszoosobowej perspektywy,  co już zawsze ma u mnie książka na plus.

Fabuła galopuje ale nie znaczy to, że nie można się połapać o co chodzi. Występuje w niej naprawdę dużo postaci, ale nie zniechęca to do czytania. Uważam, że ta z pozoru cienka książka kryje w sobie zdecydowanie więcej, niż przypuszczamy.

W trakcie czytania towarzyszyły mi takie emocje jak radość, szczęście, zakłopotanie, smutek oraz nadzieja. Taka, że nie mogę się doczekać kolejnej części!

Myślę, że jest to taka książka, która na długo zostanie w mojej pamięci.

Widziałam, że autorka ma na swoim koncie więcej książek więc tym bardziej mam ochotę je poznać!

Dziękuję wydawnictwu Editio za książkę do recenzji.


Joanna Postój 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz