piątek, 7 stycznia 2022

Recenzja: Antologia "Miłość na horyzoncie"

Święta minęły nam w bardzo zimowej atmosferze. Dla większość był to czas odpoczynku choć nie dla wszystkich, u mnie dużo się bowiem działo. Wieczorami miałam krótką chwilę dla siebie, którą poświęcałam lekturze. Idealne więc były niedługie historie w zimowym krajobrazie gór.

Dzięki uprzejmości wydawnictwa "Zwierciadło" oraz współpracy z portalem "Polacy nie gęsi" mogłam co wieczór odkrywać nowe historie. Antologia 'Miłość na horyzoncie' to pięknie wydane opowiadania 9 polskich autorek, zarówno mi już znanych jak i zupełnie dla mnie nowych. 

Wspaniałe krajobrazy Karkonoszy, Zakopanego czy Soliny i Bieszczad powodują we mnie chęć spakowania walizek i przeniesienia się do tych miejsc choć na chwilę. Może i mnie udzieli się ich magia. 

W książce każdy znajdzie coś dla siebie, to historie ludzi w różnym wieku i o różnych doświadczeniach. Historie, które mogą i tak po prawdzie dotykają tematów każdego z nas. Historie o miłości, czasem takiej rodzącej się z cierpienia, przyjaźni takiej na całe życie, wyborach również tych od których zleży przyszłość.

Podczas lektury poznajemy historie takich kobiet jak ambitna i pracowita Kaja powracająca w znane z dzieciństwa strony, przytłoczona próbami ingerencji w jej życie Iga, lecząca złamane serce Klaudia czy też poświęcona pracy Oliwia, w końcu i ona pojechała na urlop w góry. Przeczytamy także historię Artura lekarza, który kocha góry i jednocześnie ich nienawidzi oraz jaki jest powód tych sprzecznych uczyć. Historia Franka, który stał się głową rodziny i opiekuje się niepełnosprawną siostrą również poruszy to coś w środku. Natomiast Łukasz - ratownik górski o złamanym sercu, którego sytuacja zdrowotna powoduje kontemplację nad podejmowanymi dotychczas decyzjami może tak jak i mnie doprowadzić do łez. 

Z całego serca polecam tą antologie i chyba mogę śmiało stwierdzić, że jest jedną z lepszych jakie czytałam. Nie ma tu dla mnie historii lepszej czy gorszej. Każda jest na swój sposób wyjątkowa i pięknie napisana. Co wieczór przez 9 dni przenosiłam się do innego świata stworzonego przez uzdolnione polskie autorki, a każdy z nich był wyjątkowy i zupełnie inny od pozostałych. 

Spędziłam z tą książką ponad tydzień i śmiało mogę powiedzieć, że warto po nią sięgnąć. Nie tylko w święta!

Pozdrawiam i do przeczytania.


Agata Roszak



Książka otrzymana w ramach współpracy barterowej z wydawnictwem Zwierciadło.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz